مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 شهریور 1400 ساعت 07:102021-09-07سياسي

همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق برگزار می شود


دانشگاه زابل با همکاری پژوهشکده باستان شناسی، مؤسسه ایزمئو، انجمن علمی باستان شناسی ایران و مجله مطالعات سیستان وبلوچستان سومین همایش باستان شناسی جنوب شرق را برگزار می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازارسال کنند.

همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق ایران از اقدامات برجسته برای معرفی و بازشناسیِ فرهنگ باستان شناختی این ناحیه مهم تاریخی است که نخستین دوره آن اردیبهشت 1380 در زاهدان و دومین دوره آذر 1396 در دانشگاه جیرفت برگزار شده است.

اکنون دانشگاه زابل، در مقام قطب علمی منطقه، در صدد است سومین دوره این همایش را با توجه به پتانسیل بالای استان سیستان وبلوچستان و نواحی همجوار، در زمینه باستان شناسی و حجم فراوان برنامه های ملی و بین المللی که هرساله در منطقه انجام شده و می شود، در آذرماه 1400 به صورت بین المللی با همکاری دانشگاه ها و مؤسسات ملی و بین المللی برگزار کند.

از آنجا که ناحیه فرهنگی جنوب شرق ایران، شامل استان های امروزی سیستان وبلوچستان، کرمان، هرمزگان و بخش هایی از استان خراسان جنوبی، از دوران پیش از تاریخ تاکنون همواره همچون مرکز فرهنگی مهمی، دارنده نشانه های تلفیق و ترکیب فرهنگ ها و تمدن های مناطق غربی تر خود (میانرودان)، مناطق شرقی تر خود (تمدن دره سند) و دورتر، در آسیای میانه، نماد ارتباطات گسترده درون منطقه ای و فرامنطقه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق برگزار می شود

همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق برگزار می شود